Salata ciperci, ardei, carne

Salata ciperci, ardei, carne
Recomandarea de azi:salata de cipuerci, arder si carne

Sunday 9 December 2012

Ciocolata de casa


Astazi am facut o tava de ciocolata de casa care a avut un succes deosebit, asa ca am mai facut una la cererea colegilor de lucru :)
E delicos, dar te previn, nu manca foarte mult, ca e foarte foarte dulce si consistenta.



Ingrediente:
- 250 g lapte praf (asta a fost o provocare sa gasesc!!- in final am gasit ceva instant in Spar)
- 50 g cacao
- 400 g zahar (da, atat de mult)
- 150 ml apa
- 50 g unt
- daca vrei: nuci, alune, stafide, ce ai prin casa. Eu am pus nuci

Amesteci intr-un vas laptele praf cu cacaua. Daca ai sita, ar fi bine sa dai prin sita, sa nu faca gogoloase. Asta din punct de vedere estetic, nu are absolut nimic daca ai gogoloase.


Incepem sa pregatim siropul
Pui zaharul in apa si pui la foc, amestecand din cand in cand. Dupa ce incepe sa fiarba, trebuie sa urmaresti. Daca vrei ciocolata mai moale, lasi mai putin siropul, cam 3 minute (dupa ce incepe sa faca spuma alba). daca vrei mai tare, lasi mai mult. Eu am lasat 6 minute si a iesit ok: nu extrem de tare ca cea din magazin,dar nici foarte moale.


Dupa ce iei de pe foc, adaugi untul cat mai marunt, ca sa se topeasca repede, si, treptat, laptele praf amestecat cu cacaua, amestecand continuu sa nu faca gogoloase.


Intinzi repede intr-o tava mai mica unsa cu unt.
Acum adaugim daca vrei, nuci/stafide/alune, le presari deasupra si presezi putin sa intre in ciocolata.
Pui tava la rece si astepti intre 2 ore si o noapte intreaga, functie de cat de moale e ciocolata si cat de tare o vrei.



Pofta buna iti doresc!

No comments:

Post a Comment